Хотели Ривиера, България - собствен транспорт
Безплатен чадър и шезлонг на плажа!
Безплатен чадър и шезлонг на плажа!
Безплатен чадър и шезлонг на плажа!
I Общи условия за екскурзии и почивки със самолет
1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички български граждани по програми, които включват страни извън ЕС – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването, ако не е посочено друго в съответната програма.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които включват само страни членки на ЕС– валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимия документ за самоличност, e необходима и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).
1.5. Виза – виж т. 4.
1.5.1. В паспорта трябва да има минимум 2 празни страници за всяка визова услуга – полагане на виза и свободно място за поставяне на печати. По програми, включващи посещение на две държави с визов режим, са необходими минимум четири празни страници, без последната страница от паспорта.
1.6. Договор за организирано пътуване – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за организирано пътуване (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.
1.8. Застраховка – виж т. 9.
1.9. За самолетните програми се издава поименен самолетен билет. При пътуване със самолет е абсолютно задължително правилното изписване на латиница на имената на туристите (така, както са изписани в документа за самоличност, с който ще пътуват), както и предоставяне на всички други данни на туристите, които се изискват във връзка с пътуването. В случай че предоставената информация е невярна, неточна, непълна или не е подадена навреме, всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на възложителя. За целта потребителят следва да попълни цялата необходима информация точно и достоверно (име на латиница по паспорт или лична карта, в зависимост от документа, с който ще пътува, координати за контакт и др.). Туроператорът не носи отговорност, ако потребителят не може да ползва резервираните и платени услуги поради неправилно подадени данни.
При неизпълнение на по-горните условия туроператорът не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
2. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
2.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. 2.2. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията. Обявените цени са в сила при сключване на договор най-късно до 31 декември 2017 г.
Агенцията си запазва правото да променя цената на екскурзията/ почивката след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства:
- промяна в цената на горивото, при която е калкулирана програмата
- промяна на летищните такси
- промяна в държавните такси, свързани с мерките за безопасност, включително и на летищата;
- промяна на пристанищни такси;
- промяна в данъчните ставки;
- промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.
В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат платени от възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 5 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
2.3. Заплащането може да се извърши
1) в брой до 10 000 лв. на сключен договор
2) с кредитна карта или по банков път.
За всички платени в брой или с кредитна карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено, съгласно програмите.
2.4. Възстановяването на суми се извършва в срок до 10 дни след анулацията по начина, по който са платени.
3. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ
Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма или. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. Агенцията не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.
Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване поради въвеждането на визов режим след сключване на договор възложителят заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно условията на договора.
Агенцията оказва съдействие в максимална степен в процеса на кандидатстване и получаване на виза при груповите екскурзии / почивки със самолет с изключение на случаите, в които е необходимо лично явяване и подаване на документи в съответните консулски служби.
В случаите, когато агенцията съдейства при подаване на документите за получаване на виза, е необходимо таксата за виза да се заплати в пълен размер при сключване на договора. При промяна в цената на таксата за виза агенцията си запазва правото да промени стойността на доплащането в съответната посока включително на вече заплатена виза.
В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена информация – няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
4.1. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 2* до 5*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 12 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Посочените в програмите хотели могат да бъдат сменени с други от същата или по-висока категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
3.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително.
3.2. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на минибар, телефон или платен видеоканал не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
3.3. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
3.4. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.
3.6. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
3.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на закуска, обяд или вечеря се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиентът да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.
3.8. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.
3.9. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.
3.10. Достъп до интернет с неограничен лимит се предлага при техническа възможност на хотела и предварително заплащане от клиента и съответно потвърждение от туроператора.
4. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
4.1 За самолетни програми
Когато резервирате самолетна екскурзия или почивка, нейното потвърждение ще съдържа подробности за полета, които обаче могат да претърпят промени. Агенцията не носи отговорност при промени на полетно разписание от страна на авиокомпанията, направени след извършена резервация. След настъпила промяна на полетното разписание агенцията е длъжна да Ви уведоми своевременно, като това не е основание за отказ от пътуване.
Възможни са закъснения на полети, както преди отпътуването, така и по пътя към началния пункт на програмата или обратното пътуване, по най-различни причини като лошо време, технически проблеми, промени в полетния график в последната минута, проблеми на безопасността или други. Всяка авиокомпания има различна политика при такива ситуации в зависимост от закъснението. Повечето раздават ваучери за храна и напитки, осигуряват настаняване за своите пътници при по-големи закъснения.
Трябва да се явите на летището за проверка поне 2 часа преди часа на полета, отбелязан на билета. На много летища не се излъчват гласови съобщения и е необходимо да следите компютърните табла за указания. При закъснение или анулиране на полет туристът следва незабавно да уведоми туроператора с цел запазване на максимален брой елементи от договорения пакет.
За всяка авиокомпания са в сила изисквания за максимално допустимо тегло на багажа, посочено във всяка програма. Подгответе багажа си в компактно състояние. В случай на промяна на максимално допустимото тегло на багажа за конкретна авиокомпания, агенцията ще Ви уведоми своевременно. Подобна промяна не може да бъде причина за отказ от пътуване.
4.2 За автобусни програми:
Автобусните програми се провеждат с комфортни туристически автобуси. Автобусите са лицензирани от Министерство на транспорта. Това гарантира отлично техническо състояние, външен вид, интериор и всички удобства за дълъг път: климатик, висок пътнически етаж с панорамни стъкла, хладилник и минибар, машина за топли напитки, видеосистема, радиокасетофон и микрофон, втора врата, индивидуално осветление и вентилация за всеки турист, подвижни седалки и регулиращи се облегалки, обемни багажници и др. Консумацията на напитки се заплаща допълнително. В превозните средства не се разрешава пушене! В превозните средства не се разрешава хранене! Изисква се спазването на правила за хигиена и безопасност. По време на пътуването се правят почивки през интервал от 3-4 часа. Настаняването на турис в автобуса става по реда на записването, сключването на договорите, възможни са изключения за бременни жени, или смейства с малки деца. Разрешени 20 кг за багажника и 5 кг ръчен багаж. Подгответе багажа си в компактно състояние.
5. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 7. В тези случаи агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
6. ЗАСТРАХОВКА
6.1. На всички туристи се осигурява застраховка „Помощ при пътуване в чужбина” на застрахователна компания Мондиал Асистанс – Алианс Глобъл Асистанс, която е включена в цената на екскурзията / почивката, с лимит на отговорност, конкретно посочен за всяка програма.
Застраховката е в сила по време на пътуването извън България.
Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.
6.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора” със застрахователно дружество „Армеец” АД.
6.3. Застраховка „Отмяна на пътуване“
Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
7. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
8. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Екскурзиите / почивките се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяко предложение.
Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 14 дни преди датата на отпътуване. В този случай агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. При недостигане на минималния брой туристи за организираното пътуване, възложителят ще бъде уведомен в писмен вид най-късно до 14 дни преди посочената в договора дата за отпътуване.
Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.
9. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от възложителя, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
Крайният срок, в който възложителят има право да се откаже от договора без да дължи неустойка и обезщетение за това, е три дена от дата, на която туристът е сключил договор само, в случай че не са издадени самолетни билети за пътуването или 24 часа за предложения “last minute”
Смяна на дата или направление в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.
10. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
10.1. По време на пътуването – Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител (полицай, митнически или граничен служител) то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията, е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
10.2. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи затова на посочените във ваучера телефонни номера.
В посочените в 10.2 случаи агенцията не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.
11. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ / ПОЧИВКИТЕ
Агенцията си запазва правото за промяна последователността на изпълнение на различните елементи на екскурзията / почивката. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.
12. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Агенцията не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства и непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Агенцията не носи отговорност: в случай на откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това, дали са запознати с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да решат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.
II Общи условия за хотелски резервации